Дистанційне навчання

На кафедрі ЕТС та ЕМ створені всі необхідні умови для якісного проведення занять з усіх навчальних дисциплін з використанням технологій дистанційного навчання.

Дистанційне навчання – передача і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, які відбуваються при опосередкованій взаємодії віддалених один від одного учасників навчання в спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Організація та функціонування системи дистанційного навчання на кафедрі ЕТС та ЕМ регламентується Положенням про дистанційне навчання в ЦНТУ та Положенням про використання технологій дистанційного навчання в ЦНТУ. Дистанційне навчання здобувачів кафедри ЕТС та ЕМ забезпечується на базі спеціалізованої навчальної платформи MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – модульного об'єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища, яке також називають системою управління навчанням (LMS), що надає викладачам і здобувачам вищої освіти розвинутий набір інструментів для дистанційного навчання. На сьогодні, система Moodle є найбільш досконалою та поширеною в усьому світі, з нею працюють понад 129 мільйонів користувачів. У Європі 2/3 закладів освіти використовують саме платформу Moodle.

Дистанційне навчання має ряд переваг у порівнянні з класичним:
  • оперативність – викладачі консультують впродовж усього навчального тижня, а не лише на парах;
  • мобільність – студент може навчатися в будь-якому куточку світу за допомогою комп’ютера, смартфона чи планшету;
  • повне забезпечення навчально-методичними матеріалами через мережу Internet;
  • інноваційність – відсутність очного спілкування компенсується інноваційними методами обміну знаннями.
Важливим елементом дистанційного навчання є дистанційний курс. Ще до початку навчального року викладачі кафедри розробляють дистанційні курси за своїми дисциплінами. Під час навчального процесу курси можуть змінюватися та доповнюватися. Кожний викладач має змогу сам вирішувати, як буде виглядати курс і які мультимедійні елементи в ньому будуть використані. Кожен дистанційний курс поділений на модулі та розділи, які потрібно опрацьовувати впродовж визначеного часу. За матеріалами розділів викладачі створюють і призначають тести, які також потрібно проходити вчасно. Викладач має можливість призначати перевірочні тести, як за окремими розділами та модулями курсу, так і по курсу в цілому. Кожний курс, що викладається на кафедрі ЕТС та ЕМ представлено у вигляді сторінки в навчальному середовищі Moodle, на якій розміщено навчально-методичний комплекс в електронному вигляді: робоча програма та силабус дисципліни, конспекти лекцій, методичні рекомендації до лабораторних і практичних занять, приклади розв’язання задач, підручники – тобто усе, що можна перечитати або завантажити. Під час дистанційного навчання студенти підключаються до відеоконференції Zoom або Google Meet, відповідно до розкладу занять. За необхідності, захист лабораторних, курсових та випускних кваліфікаційних робіт також може проводиться on-line.

Для організації ефективного навчального процесу дистанційного навчання необхідна систематична робота з курсом як здобувача вищої освіти, так і викладача майже кожного дня на впродовж всього строку навчання. Використання інформаційних технологій робить процес набуття знань більш гнучким, дає можливість здобувачу вищої освіти навчатися в зручному місці та в зручний час. Для цього студенту треба мати комп’ютер та доступ до Інтернету.

Довідково-інформаційні матеріали щодо особливостей роботи у Віртуальному освітньому просторі ЦНТУ розміщені на його головній сторінці.
© 2024 CUNTU